Postiteenused muutuvad aina mugavamaks ja kaasaegsemaks

Kuigi traditsioonilisi postkontoreid jääb üle Eesti vähemaks, ei tähenda see postiteenuse kättesaadavuse halvenemist, vaid hoopis vastupidi. Postiteenuste kasutamine on nüüd lihtsam ja mugavam, sest enam pole vaja ise postkontorisse kohale minna.

Omniva pakub maapiirkondades tasuta personaalset postiteenust, mis tähendab, et ka kogu Häädemeeste valla piires on kulleri kojukutse täiendava teenustasuta.  Personaalse postiteenuse kasutamise puhul tuleb Omniva postikuller kliendi juurde koju või tööle, et pakkuda vajalikke teenuseid ja kaupa. Kullerilt saab osta postmarke ja ümbrikke, saata kirju ja pakke, tasuda arveid, võtta vastu saadetisi ning tellida ajalehti ja ajakirju. Kõiki postipunktis tehtavaid toiminguid saab teha kodust lahkumata. Vajadusel saab e-poest tellitud tooteid ka personaalse postiteenuse abil tagastada. 

Teenuse kasutamiseks tuleb võtta ühendust Omniva klienditeenindusega e-posti või telefoni teel või esitada taotlus Omniva kodulehel. Aprillis osutas Omniva personaalset postiteenust Häädemeeste, Laadi, Metsapoole, Soometsa ja Võiste asulates ning populaarseim teenus oli postiasutusest saadetise koju tellimine. Personaalse postiteenuse kasutamine on praegu selges kasvutrendis, samal ajal kui postkontorite külastamine pidevalt väheneb. Personaalse postiteenuse tellimiseks helista telefonil6643330. Oma tellimuse saad vormistada ka Omniva kodulehel.

Omniva e-pood ja kogukonna pakiautomaadid

Kui on vaja ilusat sünnipäevakaarti või postmarki, siis Omniva e-poest leiab selle kõik lihtsa vaevaga. Omniva e-poes on lai valik postmarke, postkaarte, münte, kogumistooteid ning kingitusi, mida saab tellida ja saata nii postkasti kui pakiautomaati.  

Omnival on väga hea katvusega pakiautomaatide võrgustik üle Eesti, mis ilmselt on paljudele juba tuttav ning mida on mugav kasutada nii paki saamiseks kui saatmiseks. Lisaks on olemas Picapaci kogukonna pakiautomaatide paigaldamise võimalus külakeskustesse või kortermajade lähedusse. Erapakiautomaatidega tegelev Picapac pakub kogukonna pakiautomaati naabritele, kortermajadele ja ärihoonetele nii pakkide saamiseks kui saatmiseks ning see on avatud kõigile kullerfirmadele. Omniva teenust kasutades on võimalik kogukonna pakiautomaadist pakke saata ning tagastada.

Picapaci kaheksalahtriline pakiautomaat on mõeldud väiksematele kogukondadele, kes naudivad seda, et pakid ja e-kaubandusest tellitud kaup võimalikult kodu lähedale toimetatakse.  
 
Sellised kogukonna pakiautomaadid asuvad reeglina vaid jalutuskäigu kaugusel kodust või töökohast, mis tähendab, et pakiautomaadi kasutamiseks pole vaja võtta ette auto- või rattasõitu kuhugi kaugemale. Samuti ei pea planeerima päeva aega kulleri ootamiseks.   

Kogukonna pakiautomaadi saab kohalik omavalitsus osta välja 3500 euro eest, millele lisandub käibemaks. Kui pakiautomaat on välja ostetud, saavad kogukonna liikmed seda kasutada üheeurose kuutasu eest.  

Sarnaselt teistele Picapaci toodetele toimib ka kogukonna automaat rendi põhimõttel ja klient maksab Picapacile automaadi kasutamise eest kuupõhist tasu.   

Picapaci erapakiautomaatide kohta leiab rohkem infot siit: https://picapac.com/et/  

Kui postiteenuste kasutamisel on tekkinud mõni probleem või vastamata küsimus, saab abi Omniva kodulehelt abiinfo alajaotusest või helistades meie klienditoele 661 6616.

Sagedamini korduvad küsimused:

  1. Kuidas saata pakki? 

Paki saad eelvormistada meie iseteeninduskeskkonnas minu.omniva.ee või pakiautomaadis kohapeal. Kirjuta pakile käsitsi pakikood ning saatja ja saaja telefoninumber – nii jõuab pakk turvaliselt kohale ka juhul kui kleebis paki küljest lahti tuleb.

  1. Kui suurt pakki saan saata?

Pakiautomaadiga on võimalik saata kuni 30 kg saadetisi. Valida saad kolme suuruse vahel (S, M või L). Kappide maksimaalsed mõõdud (kõrgus, laius, pikkus) on:
S*   9 x 38 x 64 cm 
M   19 x 38 x 64 cm 
L    39 x 38 x 64 cm 
 
*Saadetise minimaalsed lubatud mõõtmed on 1cm (kõrgus) X 9 cm (laius) x 14 cm (pikkus).

  1. Kuidas määrata, millistest pakiautomaadist või postkontorist soovin pakki kätte saada?

Määra pakkide kätte saamise eelistusi meie iseteeninduskeskkonnas minu.omniva.ee, valides esilehel „Ütle, kust soovid oma pakke kätte saada" ja logi keskkonda sisse. Konto registreerimiseks sisesta oma mobiiltelefoninumber.

  1. Kas kuller helistab ette?

Eraisikule adresseeritud saadetiste puhul võtame saajaga eelnevalt ühendust (kui on olemas telefoninumber) ja lepime kokku saadetise kättetoimetamise aja. Etteteavitamiseks helistatakse eraisikust saajale eelnevalt ette ja lepitakse kokku kättetoimetamise ajavahemik või saadetakse kulleri tulekust etteteavitav SMS.

  1. Kas kuller toob paki mulle tuppa?

Kullerpakk (kuni 30 kg) toimetatakse saaja elu- või asukoha ukseni ilma lisatasuta, teenus sisaldub põhiteenuse hinnas:
- kortermajas korteri ukseni; 
- eramajas maja välisukseni; 
- kui maja on aiaga ümbritsetud ning ligipääsu väravast sisse maja ukseni kullerile ei võimaldata, siis väravani. 

Suuremad pakid (üle 30kg) toimetatakse kortermaja välisukseni või eramaja väravani.

  1. Kuidas saan pakki ümber suunata?

Pakke on võimalik suunata ühest pakiautomaadist teise. Pakkide suunamiseks mine meie iseteeninduskeskkonda minu.omniva.ee ja vali „Suuna pakk teise pakiautomaati", sisestades info kust kuhu millist pakki soovid suunata. Või edastades suunamise info meie klienditoele helistades numbrile 661 6616 või saates sooviavaldus info@omniva.ee. Suunamise teenustasu vastab paki saatmise hinnale. 

  1. Kuidas saan paki hoiutähtaega pakiautomaadis pikendada?

Kui Sa ei saa tulla enne hoiutähtaja lõppemist pakiautomaati oma pakile järgi, palu oma usaldusväärsel lähedasel isikul Sinu eest pakile järele minna. Kui Sa või Sinu usaldusväärne lähedane isik ei tule hoiutähtaja jooksul pakile järele, tagastame selle saatjale. Paki tagastamise kulu tuleb sellisel juhul tasuda saatjal. Pakiautomaadi pakkide hoiutähtaega pole võimalik pikendada. 

Rohkem korduma kippuvaid küsimusi ja vastuseid neile leiab Omniva kodulehelt www.omniva.ee/abi/era_teenused